Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018

Η άσκηση θωρακίζει την Ψυχική Υγεία




 Μελετώντας επί 10 χρόνια 1.158 μεσήλικες άνδρες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι γυμνάζονταν έντονα τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας είχαν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη ή κάποια αγχώδη διαταραχή. 


Αντιθέτως, οι λιγότερο έντονες ασκήσεις και οι άλλες μορφές φυσικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης της χειρωνακτικής εργασίας, δεν φάνηκε να ασκούν παρόμοια δράση.

Την μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην «Αμερικανική Επιθεώρηση Επιδημιολογίας», εκπόνησαν η δρ Νίκολα Τζ. Γουάϊλς και οι συνεργάτες της, οι οποίοι τονίζουν ότι προγενέστερες ερευνητικές εργασίες έχουν δείξει ότι η άσκηση μπορεί να είναι ωφέλιμη για όσους ήδη πάσχουν από ήπια έως μέτρια κατάθλιψη.

Ωστόσο, ήταν αντιφατικά τα ευρήματα από όσες είχαν διερευνήσει τον τυχόν προληπτικό ρόλο της ασκήσεως έναντι της κατάθλιψης και άλλων ψυχικών νόσων.

Έτσι, οι ερευνητές εκπόνησαν την παρούσα μελέτη, σε μια προσπάθεια να αποσαφηνίσουν τα πράγματα.

Κατά την έναρξή της, οι άνδρες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για το πόσο γυμνάζονται και για την φυσική δραστηριότητα που έχουν στον χώρο εργασίας, ενώ τρεις φορές στη διάρκειά της συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αξιολογήσεως της ψυχικής τους κατάστασης.

Σε γενικές γραμμές, όσοι άνδρες είπαν ότι γυμνάζονται έντονα (κάνουν τζόγγινγκ ή παίζουν ποδόσφαιρο, λ.χ.) σε συστηματική βάση είχαν 25% λιγότερες πιθανότητες να έχουν εκδηλώσει κατάθλιψη ή αγχώδεις διαταραχές πέντε χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης.

Εντούτοις, το όφελος αυτό δεν ήταν πλέον τόσο εμφανές στο τέλος της δεκαετίας.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η άσκηση μπορεί να επηρεάζει άμεσα και έμμεσα την ψυχική διάθεση: άμεσα δρώντας σε ορισμένες χημικές ουσίες το εγκεφάλου και έμμεσα επειδή βελτιώνει την αυτοεκτίμηση και την αντίληψη της εικόνας του σώματος.

Μολονότι, εξάλλου, δεν φάνηκε να παρέχει ιδιαίτερο όφελος μακροπρόθεσμα, οι επιστήμονες τονίζουν ότι το όποιο όφελος στην ψυχική υγεία αποτελεί έναν ακόμα λόγο για να σηκωθούμε από τις καρέκλες – έστω κι αν είναι να ωφεληθούμε βραχυπρόθεσμα.



Πηγή: ΑΠΕ

Συμβουλές για την υγεία,διατροφή,απώλεια βάρους και την οικοδόμηση των μυών

0 σχόλια: