Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2016

Μαχαίρι στη δίαιτα των Χριστουγέννων.


Κάθε φορά υποδέχεσαι τον νέο χρόνο με κοιλιά που θα ζήλευε και ο Αϊ-Βασίλης. Φέτος στις γιορτές, φάε και πιες χωρίς να φοβάσαι τα περιττά κιλά.
Oσο πλησιάζουν οι γιορτές και η νέα χρονιά τόσο αρχίζεις να ανησυχείς για το βάρος σου. Μπορείς να αποφύγεις το μένος της ζυγαριάς ή θα πρέπει να ξεκινήσεις για άλλη μία φορά τη νέα χρονιά με επιπλέον κιλά; Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να απολαύσεις τις γιορτές χωρίς επιπλέον γραμμάριο. Ορίστε πώς.
Χοντρά ψέματα
Υπάρχει ο μύθος ότι δεν μπορούμε να αποφύγουμε με τίποτα τα περιττά κιλά των γιορτών. Μάλιστα κυκλοφορεί η φήμη ότι παίρνεις κατά μέσο όρο 2-3 κιλά στις γιορτές. Γιατί λοιπόν να προσέχεις, αφού είναι αναπόφευκτο; Στην πραγματικότητα, παίρνεις πολύ λιγότερα. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό The New England Journal of Medicine, που έγινε σε 200 άτομα, οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν μόνο μισό κιλό στο διάστημα των γιορτών. Τι σημαίνει αυτό; Οτι τελικά μπορείς να απολαύσεις με μέτρο τις λιχουδιές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς χωρίς να τρελαθεί η ζυγαριά σου.
Ο καλός ποιμένας
Η δικαιολογία του υπερβολικού φαγητού στις γιορτές είναι ότι τα τραπέζια και τα πάρτι μας παχαίνουν. Στην πραγματικότητα, έρευνες δείχνουν ότι τρώμε πιο πολύ στις γιορτές όχι γιατί το φαΐ είναι τόσο νόστιμο, αλλά γιατί βρισκόμαστε μαζί με οικογένεια και φίλους. Μάλιστα, έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνιας έδειξε ότι τρώμε 44% περισσότερο όταν τρώμε με άλλους απ' ό,τι θα τρώγαμε μόνοι μας. Οταν βρισκόμαστε με άλλους, δεν εκτιμούμε καλά το πόσο τρώμε. Προσπάθησε λοιπόν να παρατηρείς πραγματικά τι τρως. Κανείς δεν σου λέει να μη φας, απλώς μην τρως αφηρημένα. Για παράδειγμα, μασουλάς μία φέτα ψωμί συζητώντας με το διπλανό σου. Ισορρόπησε το πιάτο σου βάζοντας πολλά λαχανικά μαζί με μία κανονική μερίδα κρέατος. Δοκίμασε κι αυτό το κόλπο: κάθε φορά που παίρνεις μία μπουκιά, ρίξε του μια ματιά. Αυτό δημιουργεί ψυχολογική συσχέτιση και σε βοηθά να θυμάσαι πόσο τρως.
Κίνηση, κίνηση, κίνηση
Αυτή είναι η πραγματικότητα: αν θες να φας παραπάνω, θα πρέπει να κάνεις κάποια μορφή άσκησης, προκειμένου να εξισορροπήσεις τα πράγματα. Δεν σημαίνει ότι θα κάψεις όλες τις θερμίδες που έφαγες στο χθεσινό τραπέζι, αλλά τουλάχιστον θα σε βοηθήσει να μην πάρεις επιπλέον κιλά. Η ίδια έρευνα που έδειξε ότι παίρνουμε μόνο μισό κιλό στις γιορτές διαπίστωσε ότι τα άτομα που ήταν πιο δραστήρια όλο το μήνα του Δεκεμβρίου όχι μόνο δεν πήραν κιλά, αλλά έχασαν κιόλας. Επιπλέον, η άσκηση σου δίνει κι ένα αίσθημα υπευθυνότητας απέναντι στο σώμα σου.
Κάνε διακρίσεις
Στο φαγητό πρέπει να κάνεις διακρίσεις. Μην τρως ό,τι να 'ναι. Φάε αυτά που θα βρεις μόνο στις γιορτές και που αξίζουν τις θερμίδες τους. Πες ναι λοιπόν μόνο σε κάτι που βρίσκεις μόνο τα Χριστούγεννα ή την Πρωτοχρονιά ή σε κάτι που το φτιάχνει μόνο η γιαγιά σου. Κι αν το πιάτο δεν είναι τόσο γευστικό όσο νόμιζες, τότε σταμάτα να τρως. Τι δεν αξίζει τις θερμίδες του; Ανοστα σουφλέ, βαρετό ρύζι, συνηθισμένα πατατάκια και ξηροί καρποί, καθώς και ψωμί.
Μάτιασέ τα
Αν είσαι σε μπουφέ, ρίξε μια ματιά κι εστίασε σε φαγητά που θες πραγματικά να φας. Τα υπόλοιπα άσε τα εκεί που είναι. Βάλε στο πιάτο σου μόνο αυτά που ξεχωρίζουν. Γέμισέ το μόνο μία φορά και φυσικά μη στέκεσαι ποτέ δίπλα στον μπουφέ.
Φάε όλη μέρα
Μη λιμοκτονείς κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να φυλάξεις τις θερμίδες σου για το μεσημεριανό ή το βραδινό φαγοπότι. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να πεινάς ακόμα περισσότερο και να φας περισσότερο. Επιπλέον, όταν δεν τρως τίποτα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο οργανισμός αποθηκεύει περισσότερες θερμίδες. Φάε ένα μικρό πρωινό με πρωτεΐνη -έτσι ώστε να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός- και μετά φρόντισε να τρως κάτι, όπως ένα φρούτο ή λίγο γάλα κάθε τρεις ώρες. Οταν φτάσει η ώρα του τραπεζιού, η όρεξή σου θα είναι ελεγχόμενη και θα μπορείς να κάνεις λογικές επιλογές στο φαΐ. Ετσι δεν θα καταβροχθίσεις ό,τι βρεις μπροστά σου.
Φαγητό για καλοπέραση
Οταν έρχονται οι γιορτές, πιστεύουμε ότι πρέπει να διασκεδάζουμε, να περνάμε καλά με οικογένεια και φίλους, να είμαστε ανέμελοι και ξεκούραστοι. Τα Χριστούγεννα, όμως, και η Πρωτοχρονιά μπορούν να είναι εξίσου αγχωτικά, βαρετά και μοναχικά. Το αποτέλεσμα είναι να χρησιμοποιούμε το φαΐ, προκειμένου να δώσουμε στον εαυτό μας και στους άλλους την εντύπωση ότι περνάμε καλά. Εστίασε την προσοχή σου στους ανθρώπους που σε περιβάλλουν και όχι στο φαΐ. Αν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα θες, βρες άλλους τρόπους να ξεφορτωθείς το άγχος, όπως πηγαίνοντας να δεις μια ταινία, κάνοντας μια βόλτα ή διαβάζοντας ένα περιοδικό.
Μην περιμένεις την Πρωτοχρονιά
Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε είναι να σκεφτόμαστε ότι από τις 2 Ιανουαρίου θα αρχίσουμε έναν νέο τρόπο ζωής και θα χάσουμε όχι μόνο τα κιλά που είχαμε, αλλά κι αυτά που θα πάρουμε στις γιορτές. Κι αν ανήκεις στην πλειονότητα, το πιο πιθανό είναι να μην κρατήσει αυτή η προσπάθεια όλο το χρόνο. Μην περιμένεις τη νέα χρονιά για να αποκτήσεις υγιεινές συνήθειες. Προετοίμασε τον εαυτό σου από τις γιορτές. Αποκτώντας κάποιες απλές κι ανώδυνες συνήθειες, όπως καθημερινό πρωινό ή μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, προετοιμάζεις τον εαυτό σου σωματικά και ψυχολογικά για πιο υγιεινό τρόπο ζωής κι έτσι δεν θα σου φανεί απότομη η αλλαγή.
http://www.menshealth.gr/

My Services:https://andreasoustas.wordpress.com/

0 σχόλια: